Apr 21, 2008

Vem är vem? Del 1 - Sven Björklund

Som nog de flesta har räknat ut görs flera av de olika karaktärerna i Mammas Nya Kille av samma personer. Några läsare har efterfrågat vilka skådespelare som spelar vilka roller, och med hjälp av MNK-redaktionen kan jag här på MNK-bloggen avslöja vem som är vem.
Först ut är Sven Björklund. Sven gör följande röster:

  • Patrik Larsson
  • Job Andersson
  • Tomas Wii

Sven Björklund ingår i humorgruppen Klungan, och Patrik är naturligtvis hans tyngsta namn i MNK.
- Patrik är en av de som aldrig riktigt kommer att växa upp, säger Sven.
Sven har gjort radio i över 10 år - bland annat barnradioprogrammet Dafo. Men med Klungan har det även blivit skådespeleri på scenen vilket gett nya utmaningar/svårigheter.
- Klungan är ju en ny frihet, ett nytt uttryckssätt, säger han. Jag tittar inte på publiken, jag skulle förlora koncentrationen om jag fick ögonkontakt med en kompis.
– Mamma och pappa är dessutom väldigt nervösa för det jag håller på med, sitter och hoppas att jag inte ska missa repliker, det är väldigt störande.

Men schwajnigt bra jobbat ändå, Sven! Klart och betalt!

Källor: DN, Piteå-Tidningen, Folkbladet
Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,
Bild från: sr.se

5 comments:

Anonymous said...

Jag tycker du ska skriva lite oftare, jag vill veta allt om mnk och klungan :D

Hulda said...

Tack för underbar radio! NI E BÄST!
P.

Nora said...

Jag vill se det här uppdaterat, och del 2! Snälla?

Gyrot said...

Patrik Larsson for president.

Anonymous said...

vad jag letade efter, tack