Apr 10, 2008

Avstämning Säsong 2

Vi är inne i andra halvlek på denna säsong av Mammas Nya Kille. Totalt kommer 22 avsnitt sändas, vilket innebär att åtta återstår.
Årets 10 första avsnitt var helt nyinspelade, medan de senaste har varit en blandning av gammalt och nytt.
Och jag tänkte passa på att köra en liten avstämning här och nu: Vad tycker ni lyssnare och läsare om säsongen så här långt? Har förväntningarna infriats, vad är bäst, vad saknas? Skriv en kommentar.

Personligen tycker jag Thunder varit säsongens stjärna, och Katla har också haft ett bra år. Däremot anser jag att Livscoachen får lite för mycket plats, och skulle önska mer nyinspelat - Säsong 1 har man redan hört så många gånger :)

Läs även andra bloggares åsikter om , ,
Bild från Liten Frö

17 comments:

Anonymous said...

Vill jag höra något igen går jag ju tillbaka till det avsnittet och laddar hem det. Jag vill inte bli påtvingad utfyllningsmaterial mellan det nya.

Det sagt så tycker jag att säsongen har varit bra! Håller med dig om Thunder, Katla och livscoachen. Den "ovetande" homosexuella är jag inte så förtjust i heller. Men det inslaget är ju så pass kort.

Anonymous said...

Folkets röst var ju fantastisk när han snöade in på homosexualitet. Jag har legat dubbelvikt av skratt många gånger.
Men sen började jag ana oråd. Job har ju alltid varit den han är, så det är okej. Men när Patrik Nilsson börja fundera på relationen med Bengt så börjar homo-skämten dugga för tätt och istället för ni spårar så börjar ni bli ENKELSPÅRIGA. Då är det lätt att det spåret går utför...

Thunder är bra, men bara för att han vann en omröstning på internet så betyder det inte att han är bäst i showen. Jag röstar nog på Bengt & Patrik.

Sen var det underbart när Bengt stal Shantys avslutningsfras.

Sen är jag orolig för min egen mentala hälsa då jag tycker att (nästan) alla livscoachens tips är av godo, (ja, kanske förutom det där med att kolla på samma film hela tiden. Fast filmen är helt okej, men inte som terapi.)

Johan
ps. testet i mars var fjantigt, jag har inte ens lyssnat om alla avsnitt och tog ändå 10 poäng. En egen blogg är till för att nörda med. Ge oss någonting att bita i.

Anonymous said...

Jag tycker om Patrik Larsson. Han är så dum-snäll-söt på nåt sätt! Sen måste jag säga att jag hoppas att Shantis uppsatser från högstadiet aldrig faller i glömska. De är underbara!

Anonymous said...

Jag tycker den här säsongen varit förvånansvärt bra! Jag har inte varit så förtjust i Katla tidigare men han har blivit min favorit.
Och folkets röst med familjemannen som blir terrad av bögar är fantastiskt roligt, men jag måste hålla med Johan om att det börjar snudda vid gränsen på för mycket gayskämt.

Jonatan Larsson said...

Tack för alla kommentarer!

@micke: Håller med dig om gammalt material - vill man höra gammalt köra manpodcaster från säsong 1.

@Johan: Din utmaning angående test är antagen! Kommer fixa ett svårare test här på bloggen - så håll utkik!
Och tyckte åxå det var grymt kul när Bengt körde Shantys kommentar :)

Anonymous said...

Vill ta upp det jag tjöta om i förra posten. Är det någon som har rippat varje individuellt avsnitt och sparat , precis som detta från 2006:

http://thepiratebay.org/tor/3591947/SR.P3.Humor.Mammas.Nya.Kille.2006

30 dagarsarkivet på P3 sidan är inte så mycket att ha.

Genalisk säsong! Patrik o Bengt styr skeppet MNK helt perfekt.

Jonatan Larsson said...

@void: Alla program finns tillgängliga i mp3-format via podcast. Så du behöver inte gå till 30-dagarsarkivet för att lyssna på gamla avsnitt.
Här är addressen till podcasten:
http://www.sr.se/podradio/xml/p3_mammas_nya_kille.xml

Därifrån kan du ladda hem rubbet!

Anonymous said...

att livscoachen får mycket plats är bra. han är helt fantastiskt! älskart!
tycker inte om thunder, men katla är underbar.

Anonymous said...

Jonatan: Tack o bock. Det var rejält slarvigt av mig, usch.

MNK är fantastiska i radio, men kan vara lika bra, om inte ännu bättre på tv/film (ex klungan).

Till nästa säsong önskas mer Carl Englén i olika karaktärer.

Anonymous said...

Så länge jag slipper Konstantin och hajpojken är jag nöjd! Men jag saknar Lars och Jockum...

Anonymous said...

Definitivt dags för Lars och Jockum att göra comeback. Thunder är klockren och mer av honom efterfrågas. Katla bör plockas bort och dumpas i valfritt skogsbryn långtutåt Sjöbotten. Gillar Mangans inslag bättre denna säsong än inlinesåkningen. Livscoachen är riktigt bra fortfarande.

Tummarna upp för den nya säsongen!

Anonymous said...

Håller med om att Katla och Thunder är underbara! Katla är precis lika rolig som förut, även om man redan nu längtar till nästa mångkulturår, så man får höra den oslagbara frasen.

Däremot är jag besviken på Mangans inre resa, inte alls lika kul som hans förra resa. En liten känga också till förvirrade Jenny...

Slutbetygen blir ändå tummen upp!

Anonymous said...

Tråkigt att Katla har blivit mindre hetsig och blivit mer lugn och lite smågay. Jag vill ha tillbaka en skrikande Katla på telefon.

Thunder har varit ypperlig.
Annars en bra säsong.

Anonymous said...

Mangan var på något sätt blivit lite tråkigare, inlines var ju en genialisk idé.

Frisören är fortfarande den bästa av alla. Ta bort livscoachens avslappningsband och in med nya frisör sessions

Anonymous said...

Jag måste tyvärr säga att andra säsongen inte når upp till mina förväntningar. Det som jag stör mig mest på är att det är väldigt mycket repriser från tidigare säsong. lite uppblandat med nytt material men ändock.
Som några redan har nämnt börjar homosex-skämten bli för utbredda. Jag har inget emot skämten men mängden gör att det blir för enkelspårigt.

Nu till det possitiva :-)
Härligt att Thunder är tillbaks, han är underbar!
Shanti går på i samma spår som vanligt och det är lika bra som alltid.
Partik och Job är som stående karaktärer fortfarande den starka ryggraden i programmet.

Det jag skulle önska är lite nya karaktärer i egna inslag altså inte bara som gäster. Ni har massor nya karaktärer på lager och det vore kul att få träffa några i programmet.

Anonymous said...

Vart kan jag ladda ned programmet där livs coatchen talar om hur man löneförhandlar med chefen. Typ alldrig ta det på kontorstid utan i bastun efter ett par smörpass på korpfotbollen.......

Anonymous said...

Jag börjar misstänka att Jessica och Krille lurar dig Bengt! Jag tror att de jobbar ihop och ser till att få vara med i programmet bara för att få grejer. Du, Bengt, bör konfrontera Krille och Jessica angående detta nästa gång Jessica kommer. De är genomskådade!

Andreas