Mar 29, 2008

Vilket betyg skulle du ge Shanti?


Varje vecka är ju vi lyssnare med och blåser nytt liv i Shanti Roneys gamla högstadieuppsatser. Och den här säsongen har man kunnat höra att Shantis betyg från fröken har förbättrats avsevärt. Shanti själv är förstås nöjd:

"Det här är i slutet av nian och det börjar hända grejer. Språket hamnar på plats och det känns som att jag åker rock’n’roll i tematiken varje gång det är dags att skriva."
Källa: MNK 2008-01-23

Men frågan är nu: Vilket betyg vill du ge Shanti? Vad skulle han få för omdöme om du var hans svensklärare?
Svara på frågan i högerspalten. Undersökningen pågår ungefär en månad – bidrag med din röst idag!

Andra bloggar om: , , , ,
Foto: Åkte Thim

6 comments:

Anonymous said...

"Mammas Nya Kille - tidernas kanske bästa radioprogram."

Vadå kanske? :)

Jag har iaf själv varit tvungen att helt omvärdera allt vad svensk
humor är och "har varit" för mig. Varan TV, Hassan, Killinggänget, Hasse å Tage, Anders&Johan (hipp hipp) osv osv, osv. Denna lista av svenska humorgäng är lååång
men i min värld underställda det MNK/Klungan har skapat.

Nu har jag dock lämnat tankar som inte har med topic att göra, och
jag skulle nästan vilja ha ett forum eller liknande att skriva i,
här på denna blogg.

void - www.vaken.se -

♥Chitza♥ said...

Jag missade MNK :(
Nåja, tur att det är repris :)

Anonymous said...

Säg att någon här har rippat alla avsnitten sen dem började under denna säsong 2007-2008 som någon gjorde här:

http://thepiratebay.org/tor/3591947/SR.P3.Humor.Mammas.Nya.Kille.2006

Ingen här på bloggen, som vet om det är gjort än, det skulle vara så jävla bra...

Anonymous said...

haha han får ju såklart topp betyg.....haha finns det någe roligare när han kör kalle anka.....hahaha Shanti min personliga favo i mnk
/linto

Anonymous said...

Shanti är grym!

Anonymous said...

jag skulle ge honom mvg för han har bra vokabulär, men ett slag på fingrarna för att han är så kaxig. :P